Facebook
BIP
WSO

WSO

 

Klasyfikacja śródroczna i roczna

 

  1. Rok szkolny dzieli się na dwa półrocza (I i II półrocze). Klasyfikację śródroczna przeprowadza się do 30 stycznia danego roku. Klasyfikacje roczna przeprowadza się na siedem dni roboczych przed posiedzeniem rady klasyfikacyjnej.
  2. Uczeń podlega klasyfikacji:
  1. śródrocznej i rocznej,
  2. końcowej.
  1. Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia oraz ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
  2. Klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, z tym, że w oddziałach klas I- III w przypadku:
  1. obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną
    z tych zajęć,
  2. dodatkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć.
  1. Na klasyfikację końcową składają się:
  1. roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalone w oddziale klasy programowo najwyższej,
  2. roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się odpowiednio w klasach programowo niższych,
  3. roczna ocena klasyfikacyjna zachowania ustalona w klasie programowo najwyższej.
  1. Klasyfikacji końcowej dokonuje się w oddziale klasy programowo najwyższej w szkole danego typu.
  2. W przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym klasyfikacji śródrocznej i rocznej dokonuje się z uwzględnieniem ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno- terapeutycznym.
  3. W oddziałach klas I- III:
  1. śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć dla mniejszości narodowej, a także śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ocenami opisowymi.

9. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej:

  1. roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych oraz roczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ustalane według skali:
  1. stopień celujący                   - 6,
  2. stopień bardzo dobry         - 5,
  3. stopień dobry                       - 4,
  4.  stopień dostateczny           - 3,
  5. stopień dopuszczający        -2,
  6. stopień niedostateczny       -1.

2)stopnie sprawdzianów, prac klasowych oraz testów ustala się  według następującej skali:

OCENA

ZAPIS LICZBOWY

PRZELICZNIK SKALI RPOCENTOWEJ NA OCENĘ

celujący

6

                                  98% i powyżej

bardzo dobry

5

88% - 97,99%

dobry

4

71% - 87,99%

dostateczny

3

 51% - 70,99%

dopuszczający

2

31% - 50,99%

niedostateczny

1

0% - 30,99%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. W ramach oceniania bieżącego z zajęć edukacyjnych w szkole:

1) w klasach I–III nauczyciel nie zadaje uczniowi:

a) pisemnych prac domowych, z wyjątkiem ćwiczeń usprawniających motorykę małą,

b) praktyczno-technicznych prac domowych

– do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych;

2) w klasach IV–VIII nauczyciel może zadać uczniowi pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, z tym że nie jest ona obowiązkowa dla ucznia i nie ustala się z niej oceny.

11. Oceny bieżące, które otrzymuje uczeń za poszczególne formy pracy według ważności (od najważniejszych):

1) Oceny czerwone: praca klasowa, sprawdzian obejmujący cały dział, wyniki osiągane z konkursów przedmiotowych;

2) Oceny niebieskie: kartkówka, odpowiedź ustna, rozwiązanie zadań problemowych, nietypowych na lekcji, praca dodatkowa dla chętnych wykonana na lekcji;

3) Oceny czarne: ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna i przy tablicy na lekcji, praca w grupach, umiejętność współpracy w grupie;

12. Uczeń na możliwość poprawy oceny bieżącej. Szczegóły na temat poprawy oceny bieżącej z danego przedmiotu jest ustalona przez nauczyciela i zawarta w PSO.

13. Nota zielona: ocena proponowana na okres i koniec roku. Mogą być z „+”, „–”, łamana, np. 4/5. Jest to informacja dla ucznia i rodzica wystawiana miesiąc przed radą klasyfikacyjną.

14. W przypadku plastyki, muzyki, techniki i w-f-u, uwzględniając specyfikę tych przedmiotów nauczyciel bierze pod uwagę punktualność, dyscyplinę osobistą, przygotowanie do zajęć, zaangażowanie ucznia, sumienność, aktywność na równi z osiąganymi wynikami oraz udział i osiągnięcia pozaszkolne osiągane w klubach sportowych, sekcjach prowadzonych przez instytucje kultury, itp. potwierdzone pisemnie. Szczegółowe informacje są zawarte w PSO.

15. O ocenie okresowej i końcoworocznej (końcowej) decyduje nauczyciel.

16. Przewidywane oceny okresowe i końcoworoczne (końcowe) są wystawione na tydzień przed radą klasyfikacyjną, jedynie oceny niedostateczne są wystawione na miesiąc przed radą klasyfikacyjną.